måndag 14 april 2008

Allt mode är med måtta!

Satt åter igen och titta på Sofies mode och kom fram till att det färg glada modet kanske funkar om du är kändis eller bor i en stor stad. Men som jag som bor på en mindre ort skulle antagligen sätta igång skvallret rejält om jag kom gående i en rödjacka (som ser ut som en städrock) som jag matschat med någon glittrig skarfs och jätte höga röda högklackade skor.

Så mitt tips är, använd gärna färger men med måtta. Extremt mode passar långt ifrån alla och är långt ifrån alltid snyggt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig är min första tanke. Jag inser helt plötsligt fördelen med att ha flyttat till en större stad...
Men inte kan väl folk ha så lite att göra att de till och med reagerar om någon har en RÖD jacka på sig? I så fall måste du ju träna dina medmänniskor! På med klackarna och en cerisrosa sparkdress och gå ut och promenera längs huvudgatan! Till sist kommer ingen orka stirra längre, och så småningom är du nog inte ensam i regnbågsfärger!

30 Plus sa...

En röd jacka skulle nog funka, men med en cerisrosa sparkdress skulle jag hamna på första sidan i den lokala dagstidningen =)

Anonym sa...

Go girl... bara köra på med de färger och former du gillar och låt fånen glo om de vill, jag är själv från en liten håla så jag vet vad jag snackar om. De kommer vara de som följer ditt exempel sedan ;-)
// Tess